Content curatie is de nieuwe vorm van communiceren

Hieronder zie je de slides die werden gebruikt door Guillaume Decugis, co-founder en CEO van Scoop.it, tijdens een presentatie over content curatie op de University of San Francisco op 17 september 2013.

Content is King

Vroeger was het simpel. Er waren een paar mensen die geregeld de massa konden toespreken. Het gros luisterde en enkelen vertelden. Tegelijkertijd was het niet zo gemakkelijk om je gedachten en zienswijzen te communiceren. Niet iedereen beheerste het schrift, kon lezen of had toegang tot de juiste middelen. Informatie was daardoor schaars en kennis stond gelijk aan macht.

Tegenwoordig is informatie allesbehalve schaars. We zien niet alleen middelen om informatie massaal te distribueren, maar ook middelen om massaal informatie te creëren. Bedrijven gebruiken editiorial content om te laten zien waar ze voor staan en hun expertise te etaleren. Content marketing is definitief doorgebroken.

massa distributie en massa creatie

Context is King

En deze overvloed aan informatie schept voor sommigen moeilijkheden (ze zien door de bomen het bos niet meer) en voor andere mogelijkheden (het geheel overzien, patronen ontdekken, en dat communiceren aan de rest). Door te inventariseren en monitoren wat bestaat, het aan elkaar te praten, verschillen te benoemen of gelijkenissen te bevestigen schep je orde in de chaos. Je bent dan een content curator. Je voegt waarde toe aan dat wat is. Volgens Steve Rosenbaum, auteur van ‘Curation Nation‘, ben je dan een “Web Super Hero”!

Content curatie als kans

Waarom zou je een Web Super Hero willen zijn?

De belangrijkste redenen:

  1. Om je professionele expertise te laten zien en uiteindelijk leads te genereren.
  2. Om een onderwerp uit te diepen en er zelf van te leren.
  3. Om een visie te delen.
  4. Om je publiek iets te leren en hun kennis up-to-date te houden.
  5. Om tijd te besparen bij het levendig houden van je website (goed voor je publiek en goed voor SEO).

En het mooie is… deze redenen (niet allemaal in dezelfde mate natuurlijk) gelden voor hobbyisten, docenten, ZZP-ers, kleine bedrijven, grote bedrijven en multinationals. Iedereen kan aan de slag met content curatie.

Aan de slag met BuzzTalk media intelligence

Wereldwijde monitoring over alle landen en talen heen
Websites, blogs, tweets, Facebook en wetenschappelijke journals
Online en offline (print) media
Radio en TV (Nederland)
Verrijking met feiten via Thomson Reuters
Sentiment, bereik en gemoedstoestand meten
Relaties met beurskoersen nagaan
Gebruiksvriendelijk dashboard
Steeds meer bronnen via Crowd Sourced Learning
Publicatie naar je eigen website of digitale magazine

Doorzoek nu (gratis) alle media: Naar BuzzCovery »
About Barbara Kremers

Barbara helpt kennisondernemers en bedrijven met hun inbound marketing strategie. Wil je aan de slag met digitale marketing, content creatie (met name bloggen) en content curatie? Klik door naar Verzilver Je Expertise »

Trackbacks

  1. […] Bron: Barbara Kremers, inbound marketeer, Amylion […]

Speak Your Mind

*