Content curation voor non-profits

Content curation voor non-profits

NTEN is een kwartaaluitgave voor de non-profit branche en het hoofdartikel in het juni nummer gaat over content curatie. Het ziet er werkelijk fantastisch uit, maar ook inhoudelijk is dit nummer zeer aan te bevelen. Je kunt het gratis downloaden vanaf NTEN’s website, maar moet je wel even registreren (geen moeite toch?).

Natuurlijk is dit nummer ook waardevol voor profits, want ga maar na… als de non-profits zich gaan bezig houden met social media en content curatie dan mag je er toch wel vanuit gaan dat ze hun beperkte budgetten niet verkwanselen aan een hype die niets overlevert. Ze moeten efficiënt omgaan met hun middelen en kiezen wellicht juist daarom voor sociaal media en content curatie.

Voor een onderwerp als dit wordt natuurlijk Beth Kanter gevraagd. Zij blogt al jaren over non-profit en hoe zij social media gebruiken om verandering te bewerkstelligen. Daarbij komt geregeld het seek-sense-share model voorbij dat je hieronder ziet.

Seek Sense Share

Harold Jarche's "Seek, Sense, Share" model

Op 12 juli 2012 geeft Beth Kanter een gratis webinar “How content curation builds staff expertise and reduces information overload“. Je kunt er via de link voor registeren.

Ook interessant zijn de volgende links:

Heb je als non-profit ervaring met content curatie of sta je op het punt dit te gaan toepassen in je werk? We horen graag hoe het je vergaat.

Content curatie met BuzzTalk

Aan de slag met BuzzTalk media intelligence

Wereldwijde monitoring over alle landen en talen heen
Websites, blogs, tweets, Facebook en wetenschappelijke journals
Online en offline (print) media
Radio en TV (Nederland)
Verrijking met feiten via Thomson Reuters
Sentiment, bereik en gemoedstoestand meten
Relaties met beurskoersen nagaan
Gebruiksvriendelijk dashboard
Steeds meer bronnen via Crowd Sourced Learning
Publicatie naar je eigen website of digitale magazine

Naar de website »
About Barbara Kremers

Barbara is zelfstandig ondernemer en helpt experts die leiden aan de curse of knowledge om strategisch te bloggen. Bedrijven met kennisintensieve "high involvement" producten en diensten kunnen terecht bij Amylion.nl voor een inboundmarketingstrategie of HubSpot implementatie. Wie relaties (of zichzelf) in het zonnetje wilt zetten bestelt champagne bij ChampagneBabes.nl. Verder is Barbara freelance marketing manager bij Byelex; leverancier van innovatieve softwareoplossingen voor media monitoring en analyse.

Speak Your Mind

*