MKB+ bedrijven

Contentmarketing als strategische keuze

Als je als bedrijf gaat starten met inboundmarketing ontdek je pas wat een werk erbij komt kijken. Je zult op een regelmatige basis moeten zorgen voor verse en waardevolle content voor je doelgroep en voor alle fasen van de buyer’s journey (awareness, consideration, decision).

In eerste instantie zul je denken aan het zelf schrijven van content of dit te outsourcen, maar bedenk je ook dat je niet het wiel hoeft uit te vinden. Je kunt een mooie mix maken tussen eigen content en content van anderen. Heb niet de illusie dat alleen eigen content waardevol is; zeker niet wanneer je denkt vanuit het perspectief van de ontvanger (de buyer persona).

Ga je dus echt met doelgroep/persona gerichte content aan de slag, dan kun je bijna niet om content van anderen heen. Denk bijvoorbeeld aan branchenieuws of relevant nieuws uit het buitenland. Deze content filteren, in perspectief plaatsen en voor de eigen doelgroep beschikbaar maken noemen we content curatie. Als een curator in een museum die de mooie stukken bij elkaar zoekt voor zijn publiek.

Contentcuratie is echter geen doel op zich! Het is een tactiek die zijn plaats heeft in een complete inboundmarketingstrategie.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van inboundmarketing, contentcuratie en mediamonitoring voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Barbara Kremers.